fbpx
Παρασκευή, 23 Ιούνιος 2017 17:48

“Θωρακίστε” τον οργανισμό σας με σπανάκι!

Το σπανάκι είναι ένα από τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πλούσιο σε μαγγάνιο, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, σίδηρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Μάλιστα, ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνες Α και Κ. Το σπανάκι, λόγω των συστατικών του, θεωρείται μια σούπερ τροφή, που "δυναμιτίζει" τον οργανισμό μας!

Η ωφέλιμη τροφή!

  • Το σπανάκι είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά – μάλιστα, μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε αυτό 13 διαφορετικά είδη φλαβονοειδών, με αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Το σπανάκι θωρακίζει τα αγγεία και παρέχει προστασία από καρδιαγγειακά νοσήματα και εγκεφαλικά επεισόδια.
  • Προστατεύει την καρδιά μας, ενώ, παράλληλα, επιστήμονες μελετούν εκτενώς τις αντικαρκινικές του ιδιότητες.
  • Καταφέρνει και ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, οξυγονώνει τον οργανισμό και συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του εντέρου.
  • Τέλος, το σπανάκι διασφαλίζει την καλύ υγεία των οστών μας, αφού αποτελεί μια από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Κ, η οποία ενεργοποιεί την οστεοκαλσίνη, μια πρωτεΐνη που συμμετέχει στην εναπόθεση ασβεστίου στα οστά.

Extra tips!

  1. Το μυστικό για να διπλασιάσετε την απορρόφηση του σιδήρου που περιέχει το σπανάκι είναι να το συνοδεύσετε με κάποιο τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνη C (π.χ. λεμόνι, ντομάτα, πιπεριά).
  2. Το σπανάκι είναι διαθέσιμο στην αγορά όλο το χρόνο. Όμως, οι περίοδοι με την καλύτερη σύσταση και γεύση είναι από το Μάρτιο έως το Μάιο και από το Σεπτέμβριο έως τον Oκτώβριο.

 

Σύνθεση ανά 100 γρ. σε σπανάκι ωμό:
Θερμίδες 26 kcal
Λιπαρά 0,3 γρ.
Πρωτεΐνες 3,2 γρ.
Υδατάνθρακες 4,3 γρ.
Νερό 470 γρ.
Νάτριο 90,7 mg
Σίδηρος 3,1 mg
Ασβέστιο 93 mg
Φώσφορο 51 mg
Κάλιο 71 mg



Σύνθεση ανά 100 γρ. σε σπανάκι μαγειρεμένο:
Θερμίδες 23 kcal
Λιπαρά 0,3 γρ.
Πρωτεΐνες 3 γρ.
Υδατάνθρακες 3,6 γρ.
Νερό 324 γρ.
Νάτριο 92 mg
Σίδηρος 2,2 mg
Ασβέστιο 93 mg
Φώσφορο 38 mg
Κάλιο 50 mg

X

Right Click

No right click