Τρίτη, 20 Φεβρουάριος 2018 09:12

Οι ξηροί καρποί και τα οφέλη τους στην υγεία

Οι ξηροί καρποί είναι μία κατηγορία τροφίμων που μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια τις διάφορες πηγές ασβεστίου, το κρέας και το ελαιόλαδο. Είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Ε, ω-3 λιπαρά και δρουν κατά του διαβήτη και της χοληστερίνης.



*Αμύγδαλα



Τα αμύγδαλα είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου και χάρη στις αντιοξειδωτικές ιδιότητες της βιταμίνης Ε δρουν ενάντια στις φλεγμονές. Στην αγορά μπορούμε να τα συναντήσουμε με κέλυφος, με φλούδα ή χωρίς, ολόκληρα, σε φέτες ή σε σκόνη. 



*Καρύδια

Ο καρπός της καρυδιάς περιέχει κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο και βιταμίνη Κ που συμβάλλει στην υγεία των οστών. Η συνιστώμενη μερίδα την ημέρα είναι 1-5 καρύδια.



*Κάσιους



Τα κάσιους είναι πλούσια σε πρωτεϊνη, παρέχουν σημαντική ποσότητα σιδήρου, φυλλικού οξέως καθώς και, βιταμίνης Κ. Η σωστή μορφή που θα πρέπει να τα συναντήσετε στο ελληνικό εμπόριο είναι τηγανισμένα και ολόκληρα, αλλά προσοχή! Η μεγάλη κατανάλωση τους αυξάνει τη χοληστερίνη.



*Φυστίκια Αιγίνης



Είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που είναι ευεργετικά για την καρδιά και χάρη στην περιεκτικότητάς τους σε λουτεΐνη, συμβάλλουν και στην υγεία του δέρματος και των ματιών. Θα πρέπει να είναι φυσικά ανοιγμένα από τη μύτη και όχι από το πλάι, όπως και δεν θα πρέπει να έχουν τρύπες.



*Αράπικα φυστίκια


Έχουν μεγάλη ποσότητα φυτικών στερολών που δρουν κατά της χοληστερίνης, ενώ αποτελούν και καλή πηγή φυλλικού οξέος, το οποίο είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου.