Πέμπτη, 04 Ιανουάριος 2018 09:53

Μετά τις γιορτές: Αποτοξίνωση!

Κι αν την περίοδο των εορτών το ρίξαμε λίγο έξω, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχούμε. Όλοι υποπέσαμε στον πειρασμό των γλυκών, του αλκοόλ, του κόκκινου κρέατος και των πλούσιων σε θερμίδες και λίπη εδεσμάτων που συνθέτουν το γιορτινό τραπέζι.

Το μόνο που έχουμε να κάνουμε τώρα είναι να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να ανακτήσει την χαμένη του ισορροπία.

Ακολουθούν μερικές απλές και χρήσιμες συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να «ξεκουράσουμε» τον οργανισμό μας από το πολύ και «άτακτο» φαγητό και να χάσουμε ευκολότερα τα κιλά που ενδεχομένως πήραμε αυτές τις ημέρες.

1. Οργανώστε και πάλι τα γεύματά σας
Μη ξεχνάτε ότι ο μεταβολισμός σας, για να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται ένα σταθερό ωράριο γευμάτων. Με την υιοθέτηση 5 – 6 μικρών γευμάτων κάθε 3 ώρες αντί 3 μεγάλων, το σώμα σας καταναλώνει περισσότερη ενέργεια στην διαδικασία της χώνεψης και ο μεταβολικός του ρυθμός αυξάνεται.

2. Πιείτε άφθονο νερό
Αφήστε στην άκρη αλκοόλ και αναψυκτικά που πιθανότατα υπερκαταναλώσατε αυτές τις ημέρες και επιστρέψτε στο αγνό, καθαρό νεράκι. Η κατανάλωση νερού αυξάνει τον μεταβολικό σας ρυθμό και χαλιναγωγεί την όρεξή σας, δημιουργώντας μια αίσθηση κορεσμού. Φροντίστε να πίνετε 1,5-2 λίτρα νερό την ημέρα.

3. Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά
Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με άφθονα φρούτα και λαχανικά (τουλάχιστον 5 μερίδες την ημέρα), προτιμώντας εκείνα που φημίζονται και για την «αποτοξινωτική» τους δράση. Μερικά από αυτά είναι το μπρόκολο, το λάχανο, τα μήλα, οι αγκινάρες, τα λεμόνια, τα cranberries, το σκόρδο, ο μαϊντανός, τα παντζάρια, τα γκρέιπφρουτ, τα κρεμμύδια, η πιπερόριζα (τζίντζερ), η κανέλα.

4. Καταναλώστε άπαχη πρωτεΐνη
Βγάλτε για λίγο το κόκκινο κρέας από την διατροφή σας και εντάξτε την πρωτεΐνη που χρειάζεται ο οργανισμός από λευκά, άπαχα κρέατα (κοτόπουλο, γαλοπούλα), ψάρι, όσπρια (φασόλια, φακές), προϊόντα σόγιας, αβγά, ξηρούς καρπούς (φιστίκια, αμύγδαλα).

5. Φροντίστε τον ύπνο σας
Ένας από τους παράγοντες που επιβαρύνουν τον μεταβολισμό σας είναι το στρες. Ο αρκετός και ποιοτικός ύπνος βοηθάει στην καταπολέμηση του στρες, χαρίζοντας ευεξία, ενώ ταυτόχρονα ρυθμίζει την όρεξη και συμβάλλει στη μείωση της επιθυμίας για ζάχαρη και καφεΐνη.

6. Αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα
Ακόμη κι αν δεν μπορείτε να διαθέσετε καθημερινά χρόνο στο γυμναστήριο, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε κάθε μικρή ευκαιρία για κίνηση. Χρησιμοποιήστε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ, κατεβείτε από το λεωφορείο λίγες στάσεις πριν τη δική σας, περπατήστε!