Παρασκευή, 23 Ιούνιος 2017 19:26

Tα 10 “δώρα” της yoga!

Μια “στάση ζωής” με μοναδικά οφέλη!

1. Μεγαλύτερη ευλυγισία και ισορροπία!
Με την εξάσκηση της yoga το σώμα ανακτά τη χαμένη του ευλυγισία. Επιπλέον, βελτιώνεται η ισορροπία του σώματος, ενώ ο ασκούμενος αποκτά μεγαλύτερη επίγνωση του σώματός του.

2. Καλύτερη στάση σώματος!
Οι δύο πλευρές του σώματος γυμνάζονται εξίσου, η σπονδυλική στήλη γίνεται πιο ευθύγραμμη, το κεφάλι ισορροπεί αρμονικά πάνω στους ώμους, γεγονός που ανακουφίζει τον αυχένα και τη μέση και συμβάλλει στη βελτίωση της στάσης του σώματος.

3. Πιο γερά οστά!
Πολλές από τις asanas της yoga απαιτούν να σηκώσουμε το βάρος του σώματός μας, γεγονός που συντελεί στην ενδυνάμωση των οστών. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, η yoga φαίνεται να αυξάνει την οστική πυκνότητα των σπονδύλων.

4. Τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος!
Στη yoga αρκετές ασκήσεις απαιτούν στροφή ή αναστροφή του σώματος (δηλαδή το κεφάλι κάτω και τα πόδια πάνω). Πρόκειται για asanas που συμβάλλουν στην καλύτερη οξυγόνωση των κυττάρων του οργανισμού και την τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος. 

5. Μείωση της πίεσης!
Κυρίως στην Savasana yoga (είμαστε ξαπλωμένοι στο πάτωμα ανάσκελα και πετυχαίνουμε βαθιά χαλάρωση) πετυχαίνουμε μείωση της συστολικής πίεσης κατά 26% και της διαστολικής (μικρής) κατά 15%.

6. Χαλαρώνει τα νεύρα!
Οι αναπνευστικές τεχνικές και οι asanas προάγουν τη χαλάρωση, την επιβράδυνση της αναπνοής και τη μετατόπιση του κέντρου βάρους του αυτόνομου νευρικού συστήματος από το συμπαθητικό, που θέτει τον οργανισμό σε ετοιμότητα, στο παρασυμπαθητικό, που τείνει να συντηρεί τις «εφεδρείες» του οργανισμού.

7. Πιο γερή άμυνα!
Οι ασκήσεις και οι αναπνευστικές τεχνικές της yoga, αλλά κατά κύριο λόγο ο διαλογισμός, που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της πανάρχαιης αυτής μεθόδου, έχει φανεί από μελέτες ότι έχουν ευεργετική και ενισχυτική δράση στο ανοσοποιητικό σύστημα.

8. Όνειρα γλυκά!
Ο βαθύς και αναζωογονητικός ύπνος αποτελεί ακόμα ένα όφελος της yoga, αποτέλεσμα της εξισορρόπησης του νευρικού και ενδοκρινικού συστήματος και των τεχνικών διαλογισμού.

9. Ανοίγουν οι πνεύμονες!
Χάρη στις αναπνευστικές ασκήσεις της yoga, αυξάνεται η διάρκεια της αναπνοής, αλλά και η χωρητικότητα των πνευμόνων.

10. Αντικαταθλιπτική δράση!
Η ηρεμία και η εσωτερική γαλήνη αποτελούν δύο σημαντικά δώρα της yoga και αυτός είναι ο λόγος που πολλοί ειδικοί τη συστήνουν σε ασθενείς με ήπια κατάθλιψη και αγχώδεις διαταραχές.